W Polsce rozróżniamy pojazd zabytkowy i historyczny. Warto określić korzyści oraz róznice między tymi pojazdami.
- POJAZD ZABYTKOWY (żółte tablice/żółte blachy)
Podstawowe wymagania:
- w małopolsce minimalny wiek pojazdu: 35 lat
- 75% oryginalności, w tym główne podzespoły
Korzyści:
- brak obowiązku ciągłości polisy OC
- bezterminowe badanie techniczne
- możliwość rejestracji pojazdu bez ciągłości umów oraz bez posiadania dowodu rejestracyjnego
- zwolnienie pojazdu z obowiązku opłaty akcyzy
- wjazd do strefy czystego transportu
- w przypadku szkody z OC sprawcy znacznie większa wartość bazowa od wartości oferowanych na rynku pojazdów używanych
- POJAZD HISTORYCZNY (białe tablice)
Podstawowe wymagania:
- minimalny wiek pojazdu: 25 lat dla całego kraju
- pojazd w większości oryginalny, bez modyfikacji
- mający szczególne znaczenie dla rozwoju motoryzacji
Korzyści:
- pojazd nie podlega pod Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG)
- możliwość czasowego wypowiedzenia polisy OC
- możliwość zwolnienia z obowiązku płacenia akcyzy
- w przypadku pojazdu wcześniej wyrejestrowanego, możliwość powtórnej rejestracji
- możliwość wjazdu do strefy czystego transportu
Procedura rejestracji samochodu zabytkowego to dość skomplikowany proces. Zajmujemy się nim kompleksowo począwszy od wykonania oględzin z dokumentacją fotograficzną, weryfikacji dokumentów, sporządzaniem 3 egzemplarzy białych kart (zgodnie z wytycznymi Konserwatora Zabytków) po złożenie w imieniu właściciela wniosku o włączenie pojazdu do ewidencji zabytków ruchomych. Opracowujemy także wniosek o przeprowadzenie badania na OSKP, otrzymujemy decyzję o włączeniu pojazdu do ewidencji zabytków ruchomych i w razie potrzeby pomagamy w rejestracji pojazdu w urzędzie.
Warto zaznaczyć, że NIE POBIERAMY OPŁATY z góry, a dopiero po otrzymaniu decyzji od Konserwatora Zabytków
Zobacz wszystkie USŁUGI naszej firmy
Powrót na stronę główną